25 d’ag. 2011

Melanconia sobre les aigües

Loch nan Uamh, Arisaig, Scotland

A la península d’Arisaig, al nord d’Arnish, trobem un llac d’aigua salada, Loch nan Uamh. Es pot veure des de la carretera que va des de Fort William, passant per la zona de Glenfinnan (on es troba el famós viaducte de Harry Potter) fins a Mallaig.
Des d’aquesta carretera es poden contemplar alguns dels millors paisatges de les highlands.
Va ser en aquest llac on, el 25 de juliol de 1745, va desembarcar a Gran Bretanya el príncep Carlos Estuardo (Bonnie Prince Charlie) en l’alçament jacovita.
Es tracta d’un llac de gran bellesa i, segurament, la climatologia amb què me’l vaig trobar va ajudar força a convertir-lo en el meu llac preferit. La boira li va donar un toc de misteri i malenconia. Semblava que d’un moment a l’altre hagués d’aparèixer algun ésser màgic de dins de les aigües. Segurament si l’hagués vist un dia assolellat hagués estat una visió completament diferent, però segur que no en tindria un record tan especial.

 


2 comentaris:

  1. Paisatges escocesos, llibres, art... quina combinació més preciosa! M’enllaço el teu blog i ja em tens de seguidora.
    Tot i que un cop més Blogger no em deixa identificar-me.

    ResponElimina
  2. Gràcies hiniare. M'alegra que t'hagi agradat.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...